miercuri, 27 octombrie 2010

Candidatul

Parodie după „Sergentul” de Vasile Alecsandri –

Pe drumul de costişă, ce duce la Vaslui,

Mergea un om, cu jale zicând în gândul lui:

„Mai lungă-mi pare calea, acuma la votare,

Aş vrea să zbor, dar preţul şi pe Low-Cost e mare”!

Şi, bietul om, slab, palid, având sumanul rupt

Şi o cămaşă veche, bucăţi, pe dedesubt,

Păşea, trăgând sacoşa cu lapte şi cu pâine,

Şi se gândea cu grijă la ce mănâncă mâine.

Opinca-i era spartă, căciula desfundată

Şi înjura de mamă şi înjura de tată.

Şi îi ieşea afară, din vechiul său palton

O sticlă de tărie şi-al pensiei talon.

Românul venea singur, pe drumul plin de soare,

Când, iată că aude fanfare sunătoare.

Şi vede, nu departe, în faţa lui venind,

O caravană mare, afişe împărţind.

Erau de la partidul aflat la guvernare,

Şi promiteau şi luna şi toată-a mării sare.

În frunte, Candidatul, mergând cu un Merţan,

La bravii săi tovarăşi privea, rânjind viclean.

Şi inima, în pieptu-i, bătea cu foc, deşteaptă,

Căci el visa, privindu-i, diurna ce-l aşteaptă.

Deodat’, el dă cu ochii de searbădul român,

Ce sta, sorbind din sticlă, sub un stejar bătrân.

Şi mult se minunează şi nici nu-i vine-a crede,

Când îi luă talonul şi pensia i-o vede.

Opreşte caravana şi,-n stilu-i consacrat,

Rosteşte-o cuvântare, desigur, ne-ntrebat,

Şi-i spune cu blândeţe: „De unde vii, străine?”

„ De la Vaslui vin, tată”! „Cum e acolo”? „Rău”!

„Dar pensia aceasta, cum, cine ţi-a adus-o?”

„Mi-a dat-o Iliescu, iar Băse mi-a redus-o”!

„Şi iar votezi cu dânşii?” „Ştiu eu, dacă, drept plată,

Îmi dai un kil de zahăr, eu te votez îndată!

Mai bagă o făină, mai bagă şi un pui

Şi te votez pe tine, în scaun, la Vaslui”!

Atuncea, Candidatul, vorbeşte cu-al său staff,

Îi zvârle o găleată şi-un kil de lapte praf,

Şi pleacă mai departe, că privindu-l sfidător,

Românului, la urmă, trăgându-i şi-un picior!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu