sâmbătă, 20 august 2011

Analiza texte concurs Daniel Iancu

Aveţi aici TOATE creaţiile perticipante la concursul organizat de Daniel Iancu, pe blog.
Alături, cu roşu, comentariile şi notele mele.

Barbu Gabriel 6 - Idee buna, pacat de i-ul acela in plus, greseala si gramaticala, si de ritm (induce o silaba in plus)
Foaie-verde, puf de cuc
Soacra-mea e pe Facebook
Imi venii pe loc sa sar
Sa ii rup capu' cu un par...
Iancu Daniel 4 – Hei, ce faci, organizezi si participi? Unde mai pui ca “la capul” are accentul pe UL, bine ca urmatorul cuvant nu incepe cu A
Ma simt singur ca un cuc
Ce sa fac ? Hai pe Facebook
Ma mai enervez si sar
La capul cuiva c-un par.

Iancu Daniel Nu e epigrama
Cand o aud cu SUCCESURI
Mama ce-as mai lua un par
Cand o vad cu botul ala
Cu pumnii as vrea sa sar
Umbla capie ca un cuc
Sper sa nu umble-n Facebook
Cu buzitele umflate
De la atata carte?????????????

Elisabeta Holhos 4 Ar ficeva, dar scartaie la constructie. Silabele sunt 7-8-7-7, deci nu se respecta regula ca versurile rimate sa aiba acelasi nr. de silabe. Plus ca accentul la al doilea vers ar fi trebuit sa cada, ca la celelalte, pe prima silaba.
Nu-s frumos asa cum par
Din floare-n floare nu mai sar
Nu mai sunt nici singur cuc
Am iubita pe Facebook..

Mircea Lelea 5 –Nota de trecere, pacat de eroarea de accent gresit la versul 3. Vezi sugestia mea.
Sunt nebun sau numai par
Seman cu un pui de cuc
Ca sa cant, eu din somn(din somn eu) sar
Nu pe creanga...pe facebook!

Silviu Breahna Sorry, dar nu e epigrama
nu sunt prost asa cum par
la bataie vreau sa sar
ca mi-au luat din beneficii
mama lor de sacrificii
nu sunt singur ca un cuc
c-am dat anunt pe facebook
adunarea fratilor!
c-astia vor sa ma omor
sa conduca singuri tara
sa-mi manince pensioara
numai ei cu neamul lor...
...mama lor...mama lor...

Elisabeta Holhos 5 – Aceeasi observatie ca la Mircea, mai sus.
Un pui de cuc,in varf de par(puiul cucului, pe-un par)
canta orele-n zadar!!
du-te naibii pui de cuc
Io vad ceasu pe feisbuc..!!!

Valentin Constantin Nu e epigrama
El si ea pe o bancuta
Vechi prieteni pe feisbuc,
nici de 15 ani nu par.
Se tot pupa, scantei sar,
el o strange, ea prostuta,
el ii zice ca-i draguta...
dupa gardul viu se duc.
Ea, timida si slabuta,
zice: “am o vrabiuta!
Vrei s-o combinam c-un cuc?”

Valentin Constantin Nu e epigrama
Cucul si cu vrabiuta
dupa ce-au testat bancuta
c-o schimbare de decor
s-au mutat in dormitor
trecand de la uta-uta
la antrenament de zbor
Dupa vreo 5 ani si-un pic
tot pe feisbuc i-am gasit
printre statusuri uitate
sesizez, deloc mirat:
“suntem la maternitate”.
zborul lor s-a incheiat :p

Marilena Rusu 4- La fel ca mai sus, la Mircea si Elisabeta, si, mai mult, doua erori de cosntructie. Compara versul 1 cu versul 3, si o sa vezi ca accentele pica aiurea.
Nu-mi spune ca trist iti par Nu imi spune ca trist par
Amarat si singur cuc,
Caci am vlaga, si-acum si-n sus sar:
"Am prieteni pe Facebook!"
Alec Lupu 6,5- Constructie relativ corecta, poanta bunicica, e in top, dar parca mai trebuie ceva
la cafteala-ntr-una sar
am piciorul ca un par
si gagiii pe feisbuc
imi zic capitanul cuc

Viorica Topliceanu 3-Accentul la Facebook pica pe prima silaba, nu are cum sa rimeze cu “cuc”. Constructia e usor fortata, ca sa nu mai spun ca nu stiu ce inseamna aici “sar”
de cind stau atit pe facebook
a sarit arcul la cuc
am sa il repar cu-n par
de nu ,il pun intr-un sar!!

Viorica Topliceanu 3 –idem mai sus
un biet pui de cuc
isi testa norocul pe facebook
din senin veni un par
si ajunse intr-un sar.

Viorica Topliceanu 3- mai stii ce vroiai sa spui la inceput?
din creanga,in creanga eu tot sar
incercind sa mai pun la gard ,cite un par
in acest pridvor facebook
dar,tot o sa ramin ,singur cuc.


Viorica Topliceanu 2- Idem mai sus, cu circumstante agravante
am crezut ca facebook
voi gasi numai lapte de cuc
trebuie sa invat ,sa mai sar
de nu,imi voi pune poftele intr-un par!/

Viorica Topliceanu 3- no more comments
love,love,striga bietul cuc
hai cu mine pe facebook
ca sa-ti pun cununa-n par
pirleazul sa invat sa il sar.

Marilena Rusu 5-bunicica, dar mi s-a scrantit limba citind versul al treilea, fragmenteat de intreruperi.
Nu credeam ca pe Facebook
Sunt atatia pui de cuc.
Sunt naiva? Nu! Doar par.
Asa ca la "jump", nu sar!

Marilena Rusu 7 – Faina, e de top
Nu credeam ca pe Facebook
Sunt atatia pui de cuc.
Zic ca-ti sunt amici, chiar par
Dar in ajutor nu-ti sar.

Marilena Rusu 6-si asta e buna, se pare ca avem aici o potentiala epigramista
Vai, sarmanul pui de cuc
Nu mai canta-n varf de par!
Si-a facut cont pe Facebook
Si-acum "like"-urile sar

Valentin Constantin 5 are idee, dar pare prea trista pentru o epigrama. E mai mult catren.
Celor ce au uitat ca exista viata chiar si pe Marte, nu doar pe facebook:

Mai terni amicii mei imi par,
anoşti precum un ceas cu cuc
atunci când peste-"ACUM" ei sar
şi-şi mută "MÂINE" …pe Facebook

Dragos Marcean 6.5 – Buna, Are rima, are ritm, idee, poanta, tot.Paraca, insa, mergea mai bine un SA-I la ultimul vers
Eu din pod insfac un par
Si pe geam m-avant si sar
Ca sa paruiesc un cuc
Sa-i pun poza pe facebook.

Dragos Marcean 4Pacat de doua greseli de versificatie. Insa , nu se ridica la valoarea celei de mai sus, oricum.
Eu om linistit va par
Peste cai mereu nu sar
Sunt tacut si singur cuc
N-am prieteni nici pe facebook






Amalia Ami ‎- nu e epigrama,
Dacă-i vorba de succesuri :
Tata-i cel mai mare cuc,
Cântă chiar și pe facebook!
Iar ca-n Parlament să sar
Peste bot mi-a tras un par!

Adrian Stavian 3 -?
Cine are cel mai cuc ,
Ia un premiu pe facebook,
Cine are peste-un par ,
Sa se-abtina...o sa-l sar.

Livia Smeu 4- Lasand la o parte greseala de versificatie din versul 3, unde e ideea?
Mi-am batut in curte un par,
Coarda mai usor s-o sar,
Sa nu fiu singura Singura, sa nu fiu, cuc,
Numai eu si cu facebook.

Adrian Stavian 5 - Ar fi ceva idee, daca n-ar da cu parul in balta in versul 2: Parca-ar fi un mare cuc... pe bune?
Toata lumea-i pe facebook,
Parca-ar fi vreun mare cuc.
Cred c- ar trebui sa sar,
Sa pun mana pe un par.


Silviu Breahna 5 – In sfarsit, Silvlu a facut o epigrama, care ar fi fost bunicica, fara accentul gresit din versul 2, pe care mi-am permis sa il corectez, ca o sugestie.
chiar daca setosi imi par
Toti barbatii de pe facebook
la butoaie nu prea sar
Fiindca se imbata... "cuc".


Hadrian Adrian Nu e epigrama
Base-i cel mai tare cuc,
Din pacate-i prea nauc,
Zau ca-mi vine iar sa sar,
Sa-i dau peste bot cu-n par,
Si sa-i fac un mare look,
Ca sa radem pe Facebook.

Costel Macovei 5- Ti-as sugera o modificare in ultimul vers si atunsi ar semana cu o epigrama de luat in seama.
uite steagu-n varf de par
suplu-s ca sa pot sa sar
singur ca un pui de cuc
si-sDar cu in poza pe facebook
Costel Macovei 3- Ei, hai, nu merge, zau
pufuleti-I car pe par
peste baltoace nu sar
berile-s ca-n cuib de cuc
iata-ma-s si pe facebook

Dumitru Maftei 8- de departe, cea mai buna epigrama
...sint asa cum vreau sà par
si de bucurie sar,
pentru cà nu-s singur cuc !
...am prieteni pe facebook ! !

Costel Macovei 6- Cam sinistru primul vers, dar are un “ceva” bun
catu-I ziulica imi las capu-n par
noaptea cu prajina catre luna sar
si in zboru-mi mandru peste cuib de cuc
as da share la toate, ca-n cont la facebook

Viorica Topliceanu 4-Din toata seria ta, cea mai rasarita, cu corecturile de rigoare. Ia numara silabele si verifica ritmul
Cocotata-n virf de par,
Ca si cum as vrea sa sar,
Rotindu-mi mouse-ul pe facebook,
Vazui deodat'Am vazut un pui de cuc!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu